بازدیداز مركز فنی وحرفه ای شهرستان خاتم

یزدفردا "به مناسبت هفته مهارت فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان از مركز فنی وحرفه ای شهرستان بازدید و در جلسه ای مسائل و مشكلات این مركز را بررسی كردند.
سید ناصر امامی فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن تبریك اعیاد گذشته شعبانیه تصریح كرد ساختمان فنی و حرفه ای شهرستان یكی از پروژه های سفر اول ریاست جمهوری است كه بحمدا... در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و خدا را شاكریم كه این شهرستان دارای چنین مركز مجهز و خوبی است و جوانان می توانند مهارتهای مختلف را در این مركز بدون پرداخت هیچ هزینه ای فرا گیرند و این واقعا یك خدمت بزرگی است كه ما از آن برخورداریم و باید به نحو احسن از آن استفاده كنیم .
فرماندار در ادامه به ظرفیتهای شهرستان در زمینه اشتغال اشاره و افزود این منطقه از استعدادهای بالائی در زمینه كشاورزی برخوردار است و جوانان جویای كار می توانند با كسب مهارت در زمینه كشت گلخانه ای و صنایع جانبی در این بخش نسبت به اشتغال خود اقدام نمایند .
امامی در ادامه اظهار داشت متأسفانه در شهرستان خاتم استقبال خوبی از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای نمی شود و این باید توسط ادارات و نهادهای ذیربط اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود تا جوانان بدانند كسب مهارت زمینه اولیه جهت اشتغال می باشد و بدون داشتن مهارت نمی توان هیچ كاری انجام داد و از ادارات آموزش و پرورش ،ارشاد ، تبلیغات اسلامی ، دانشگاهها و .... می خواهم در این زمینه ، فنی و حرفه ای را یاری كنند .
فرماندار در پایان با اشاره به بیكاری جوانان و بخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهها تصریح كرد متاسفانه كارشناسان بیشتر به دنبال كار اداری هستند و دولت سعی در كوچك كردن بدنه دستگاههای اجرائی دارد و كلیه امور ممكن را به بخش خصوصی واگذار خواهد كرد و لذا كار اداری جوابگوی كلیه فارغ التحصیلان نمی باشد و آنها باید با تشكیل تعاونی ها و كسب مهارت در اشتغال خود و دیگران اقدام نمایند .
لازم به ذكر است در پایان جلسه از كلاسها و تجهیزات آموزشی بازدید و مسائل و مشكلات بررسی گردید
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا